Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bydgoszczy jest placówką Niepubliczną, mieści się na ulicy Szczęśliwej 7.
Misją naszej poradni jest udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno – pedagogicznej, jak również wspieranie rodziców oraz nauczycieli w pomocy związanej z kształceniem oraz wychowaniem dzieci oraz młodzieży.
Potrzebujesz szybkiej i trafnej diagnozy, skutecznej pomocy oraz szerokiej oferty zajęć specjalistycznych?
Nasz zespół jest po to aby Tobie pomóc, chcemy m.in. wspomagać rozwój osobisty dzieci, budować pozytywny obraz samego siebie, zwiększyć możliwości poprawnego nawiązywania kontaktu z otoczeniem, tak aby jak najlepiej wykorzystać swoje umiejętności i uzdolnienia.
Aby móc sprostać tym zadaniom nasi pracownicy nieustannie doskonalą swój warsztat pracy. Wykwalifikowana oraz doświadczona kadra terapeutów chętnie podejmie się realizacji wybranych celów.
Dyrektor
Koordynator terapeutów
mgr Agnieszka Matysiak – pedagog specjalny, terapeuta
Ukończyłam studia magisterskie na Akademii Bydgoskiej: Edukacja i Rewalidacja Upośledzonych Umysłowo, Studia podyplomowe z Edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Oligofrenopedagogiki, Wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych, Terapii pedagogicznej, Tyflopedagogiki, Surdopedagogiki , Integracji sensorycznej. Obecnie studiuję Logopedię ogólną i kliniczną. Uważam, że rozwój osobisty jest niezwykle ważny w pracy z dziećmi. Z tego też względu staram się cały czas podnosić kwalifikacje. Brałam udział w licznych szkoleniach, konferencjach i warsztatach dotyczących wczesnej interwencji, diagnozy, terapii zachowań trudnych, komunikacji i zabawy dzieci ze spektrum autyzmu oraz innymi zaburzeniami ogólnorozwojowymi. W pracy zawodowej kieruje się przekonaniem, iż praca z dziećmi wnosi w życie dorosłego człowieka powiew świeżości i pobudza do kreatywnego myślenia.
Kursy i szkolenia:
– „Stosowana Analiza Zachowania: Metody pracy z dziećmi z autyzmem” – dr Monika Suchowierska Stephany,
– „Praca z dzieckiem prezentującym wybiórczość pokarmową i inne trudności z jedzeniem” – dr Monika Suchowierska Stephany, mgr Katarzyna Bąbik,
– „Trening czystości dla dzieci ze specjalnymi potrzebami” – dr Monika Suchowierska Stephany,
– „Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci z zaburzeniami rozwojowymi” – IWRD,
– „Rozwijanie mowy u dzieci z zaburzeniem autystycznym” – IWRD,
– „Terapia Reki I i II stopień” – Acentrum,
– „Autyzm w szkole: – Konferencja,
– „Autyzm-Interakcje-porozumienie-Dialog – Konferencja,
– „Zrozumieć autyzm w ujęciu handle – The Handle Institute”,
– „ Podstawy handle w zaburzeniach neurorozwojowych – The Handle Institute”,
– „ Diagnoza różnicowa autyzmu i zespołu Aspergera” – dr Marta Korendo,
– „Trening Umiejętności społecznych wobec osób z zaburzeniami psychicznymi”,
– „Logorytmika jako metoda stymulująca rozwój lingwistyczny dziecka I i II stopień, zabawa Inspirująca rozwój”,
– „Diagnoza i Ocena Funkcjonowania dzieci z deficytami w rozwoju do 12 roku życia w oparciu o rozwój psychoedukacyjny PEP-R”,
– „Metody lebox do wspomagania dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowania czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji”,
– „Metoda Knillów” – Educo,
– „Wieloprofilowana pomoc osobom ze spektrum autyzmu” – Konferencja,
– „Autyzm – efektywne sposoby uczenia w praktyce i badaniach” – Sympozjum Naukowe,
– „Stymulacja rozwoju dziecka według Metody Krakowskiej” – Konferencja,
– „Stymulacja mechanizmów poznawczych warunkujących rozwój mowy „Picture Exchange Communication System” – PECS”,
– „Kinezjologia Edukacyjna” – Metoda dr Paula Dennisona i Gail Dennison,
– „Trening umiejętności społecznych” – Warszawa,
– „Starsze przedszkolaki – jak skutecznie je wychować i kształcić”,
– „Jeśli nie zespół aspergera , to co?” – Konferencja,
– „Metoda Warnkiego” – Wrocław,
– „Terapia funkcji wzrokowych w trudnościach w czytaniu i pisaniu u dzieci z dysfunkcjami
w rozwoju sensomotorycznym” – mgr Bożena Odowska – Szlachcic,
– „Mówimy z fonogestami”,
– „Mózgowe porażenie dziecięce – diagnostyka i terapia” – Konferencja,
– „Tyflotechnika”,
– „Wykorzystanie metody werbo – tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy”,
– „Dziecięca matematyka w przedszkolu” – Konferencja,
– „Trudne pytania… dobre rozwiązania. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu” – Konferencja,
– „Współczesny żłobek – pomysły, wyzwania, dobre praktyki – Konferencja,
– „Korp – karty oceny rozwoju psychoruchowego do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do końca 9 roku życia”,
– „Metoda Symultaniczno – Sekwencyjna nauki czytania – Metoda Krakowska”,
– „Ćwiczenia funkcji wzrokowych – rozwojowe programowanie terapii – Metoda Krakowska”,
– „Metody wywoływania głosek – Metoda Krakowska”,
– „Drogi i mosty. Najlepsze strategie uczenia umiejętności społecznych osób z ASD” – Konferencja,
– „VB – Mapp Ocena Osiągania kamieni milowych rozwoju i planowania terapii”,
– „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu” – Fundacja Pomoc Autyzm,
– „Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym I i II stopień” – Centrum Terapii Mutyzmu,
– „Techniki Stosowanej Analizy Zachowania w przygotowaniu dziecka do integracji: umiejętności społeczne i zabawa” – Krok Po Kroku – Fundacja na rzecz dzieci z zaburzeniami rozwoju i ich rodzin,
– „Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu” –-Synapsis,
– „Sensoplastyka I i II stopień”,
– „Podstawy psychoterapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży. Wprowadzenie. Konceptualizacja w terapii poznawczo – behawioralnej – Rok z terapią dzieci i młodzieży – Poza Schematami,
– „Praca nad problemami w zachowaniu u dzieci do 12 roku życia czyli terapia przyjazna, terapia behawioralna – Rok z terapią dzieci i młodzieży – Poza Schematami,
– „Praca z dzieckiem krzywdzonym” – Rok z terapią dzieci i młodzieży – Poza Schematami,
– „Techniki terapeutyczne – jak pracować z dziećmi i nastolatkami przy pomocy konkretnych technik – Rok z terapią dzieci i młodzieży – Poza Schematami,
mgr Agata Pietrzak – oligofrenopedagog, nauczyciel edukacji przedszkolnej oraz wczesnoszkolnej, surdopedagog, tyflopedagog, terapeuta
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Pedagogika Rewalidacyjna – Oligofrenopedagogika, studia licencjackie na kierunku Pedagogika Przedszkolna oraz Wczesnoszkolna.
Studia podyplomowe z Diagnozy, terapii i edukacji osób ze spektrum autyzmu, Surdopedagogiki oraz Tyflopedagogiki, Integracji Sensorycznej.
Aktualnie jestem w trakcie studiów z Logopedii.
Pracując z dziećmi bardzo ważna jest wszechstronność dlatego duże znaczenie ma dla mnie ciągłe podnoszenie swoich kompetencji, tak aby jak najlepiej sprostać wymaganiom moich podopiecznych.
Ukończone kursy i szkolenia:
-„Terapia Behawioralna w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i z zaburzeniami pokrewnymi” – III – stopniowy kurs,
– „Diagnoza i Terapia ręki”- I i II stopień- PRO- Integris,
-„Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu” – Fundacja Pomoc Autyzm,
– „Trening jedzenia” – Fundacja Pomoc Autyzm,
– „Techniki Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ) w przygotowaniu dziecka do integracji: umiejętności społeczne i zabawa” – Krok po kroku,
– „Picture exchange communication system’’ – PECS,
– „VB-MAPP ocena osiągania kamieni milowych rozwoju i planowanie terapii” – Scolaris,
-„ Metoda wywoływania głosek”,
– „Metoda fonogestów”, Mówimy Fonogestami – kurs I stopnia,
– „System Językowo-Migowy” – na poziomie KSS I,
– „Diagnozy dysleksji” – konferencja,
– „ Podstawy Psychoterapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży. Wprowadzenie.
Konceptualizacja w terapii poznawczo – behawioralnej – Rok z terapią dzieci i młodzieży – Poza Schematami,
– „Praca nad problemami w zachowaniu u dzieci do 12 roku życia czyli terapia przyjazna, terapia behawioralna” – Rok z terapią dzieci i młodzieży – Poza Schematami,
– „Praca z dzieckiem krzywdzonym” – Rok z terapią dzieci i młodzieży – Poza Schematami,
– „Techniki terapeutyczne – jak pracować z dziećmi i nastolatkami przy pomocy konkretnych technik – Rok z terapią dzieci i młodzieży – Poza Schematami,
– kursy z pierwszej pomocy,
Uzyskałam również uprawnienia do prowadzenia:
– Wczesnego Wspomagania Rozwoju (WWR),
– Diagnozowania dzieci narzędziem „KORP” (Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego), test do diagnozy funkcjonalnej rozwoju dziecka w wieku od 1 m. ż. do 9 r.ż. , Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci,
– Diagnozowania dzieci w oparciu o „Profil Psychoedukacyjny PEP-R” – diagnoza i ocena funkcjonowania dzieci z deficytami rozwoju do 12 r.ż.
„Każdy dzień z dziećmi, jest dla mnie nową niepowtarzalną przygodą, a uśmiechy moich podopiecznych inspirują mnie do dalszych działań”.
mgr Marta Kulińska – Zboralska
1. STUDIA:
a. Studia magisterskie Pedagogika o specjalności Logopedia (na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)
b. Studia podyplomowe Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna ( na Kujawsko– Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy)
c. Studia podyplomowe Neurologopedia (na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu)
2. SZKOLENIA:
a. Trener I stopnia Sensoplastyka
b. Szkolenie Metoda werbo – tonalna
c. Szkolenie warsztatowe Metoda Lebox do wspomagania dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowania czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji
3. KURSY:
a. Kurs kwalifikacyjny Zarządzanie oświatą
b. III – stopniowy kurs doskonalący Terapia behawioralna dzieci z autyzmem organizowany przez Instytut Wspierania Rozwoju Dziecka w Gdańsku
c. Kurs Terapia neurotaktylna
d. Kurs doskonalący III – stopniowy Metoda Dobrego Startu
e. Kurs doskonalący Projektowanie ewaluacji wewnętrznej i wykorzystywanie jej wyników do jakościowego rozwoju szkoły
f. Kurs języka migowego I – go stopnia dla pedagogów;
g. Kurs Pedagogika Planu Daltońskiego – szkolenie podstawowe
4. WARSZTATY:
a. Warsztaty Elastyczny terapeutyczny Taping w logopedii zgodnie z podejściem Ester de Ru
b. Cykl warsztatów Praca z dzieckiem autystycznym
c. Warsztat I stopnia Metoda ruchu rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne
d. Warsztaty Od jedzenia, picia, oddychania i połykania do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy
e. Warsztaty Nadmierne ślinienie się – techniki terapeutyczne
f. Warsztaty Technika i estetyka żywego słowa w logopedii
g. Warsztaty logopedyczne Terapia logopedyczna dzieci z MPD, masaże logopedyczne, zastosowanie ROZŚPIEWANYCH GŁOSEK w terapii logopedycznej
h. Warsztaty metodyczne Idzie wiosna, idzie lato – czekaliśmy tylko na to – wybrane elementy kinezjologiczne systemu kształcenia i terapii EDUKACJA PRZEZ RUCH Doroty Dziamskiej
i. Warsztaty Niezwykła przygoda – zabawy plastyczno – sensoryczne
j. Warsztaty Dziesięć palców – wpływ muzyki na twórczość plastyczną dziecka
k. Warsztaty Rozwijanie kompetencji społęczno – emocjonalnych u dzieci z autyzmem
l. Warsztaty Autyzm wprowadza zmysły w błąd – integracja sensoryczna w autyzmie
m. Warsztaty Jak dziecko z autyzmem postrzega świat
n. Warsztaty Jak wprowadzić dziecko z autyzmem do grupy rówieśniczej
o. Warsztaty Czy to autyzm
p. Warsztaty Symultaniczno – sekwencyjna metoda nauki czytania w terapii autyzmu
5. KONFERENCJE:
a. Konferencja naukowa Autyzm w perspektywie naukowej, edukacyjno – terapeutycznej i w środowisku domowym
Jestem młodym neurologopedą, który nie boi się wyzwań. Dla mnie słowo niemożliwe nie istnieje. W terapii i pracy z dzieckiem kieruje się jego dobrem. Nie działam wbrew dziecku, to ono wytycza granice i samo decyduje ile czasu potrzebuje na adaptację. W codziennej
pracy najważniejsze jest dla mnie zaufanie dziecka jakim mnie obdarza. W swojej pracy koncentruje się głównie na terapii dzieci z ORM, MPD, dzieci ze spektrum autyzmu. Uwielbiam z dziećmi śpiewać, niejednokrotnie nasza terapia rozpoczyna się od zabaw
muzycznych i muzyczno – ruchowych. Moimi zainteresowaniami jest edukacja włączająca, świadomość fonologiczna, wczesna nauka czytania jako stymulacja rozwoju mowy dziecka, a także od niedawna taping w logopedii oraz praca z maluszkami (problemy z karmieniem –
karmienie piersią/ picie z butelki/ wprowadzanie pokarmów stałych). Moja praca jest moją pasją, w której mogę się realizować i rozwijać. Każde dziecko jest inne, a moim zadaniem jest pomóc dziecku i jego rodzicom. Nie ma dla mnie najlepszej nagrody jak uśmiech dziecka, nie
wspominając już o tym jak dziecko zaczyna komunikować się werbalnie z otoczeniem.
mgr Aleksandra Fronczek-Kowalska – specjalista psycholog kliniczny, terapeuta
Jestem magistrem Psychologii, absolwentką Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowisku psychologa z dziećmi i dorosłymi. W poradni specjalizuję się w diagnozie przyczyn różnorodnych trudności w uczeniu się oraz terapii psychologicznej z dziećmi i osobami dorosłymi. Prowadzę zajęcia indywidualne i grupowe dla dzieci i rodziców oraz poradnictwo, konsultacje dla rodziców.
Wykształcenie:
– Akademia Bydgoska im. K. Wielkiego: Wydział Psychologii i Pedagogiki, Kierunek: psychologia Studia magisterskie 5 – letnie Specjalność Psychologia Wychowawcza
– Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu – Studium Podyplomowe “Pomoc psychologiczna w dziedzinie seksuologii”
– Centrum Terapii Poznawczo – Behawioralnej w Warszawie, Czteroletnie Szkolenie w Terapii Poznawczo-Behawioralnej Osób Dorosłych
– Studia Podyplomowe z Psychologii klinicznej – Uniwersytet Kazimierza Wielkiego – Wydział Pedagogiki i Psychologii
– Szkolenie dla biegłych sądowych opiniujących w przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania dalszego trybu postępowania – SPZOZ WOTUW Stanomino
– Studia Podyplomowe z Psychologii klinicznej – Gdański Uniwersytet Medyczny – Kolegium Kształcenia Podyplomowego
– Specjalista psycholog kliniczny – (Egzamin Państwowy Specjalizacyjny – CEM)
– Studia Podyplomowe Przygotowanie Pedagogiczne
Doświadczenie zawodowe:
– Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego – Instytut Psychologii – stanowisko: psycholog
– 10 Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką – Klinika Paraplegii Pourazowej/Klinika Rehabilitacji, stanowisko: psycholog
– Merytoryczne przygotowanie i poprowadzenie warsztatów PTMS w Pieczyskach „Aspekty psychiatryczne i psychologiczne w seksuologii" – wykładowca
– SANITAS – Spółdzielnia Lekarzy Specjalistów, stanowisko: psycholog
– Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Toruń – wykładowca
– Poradnia Zdrowia Psychicznego w Sępólnie Krajeńskim, stanowisko: psycholog
– Bydgoska Szkoła Wyższa – wykładowca
– Centrum Medyczne IKAR, stanowisko: psycholog
– Przedszkole Niepubliczne BAJKA – warsztaty dla rodziców dzieci niepełnosprawnych
– Poradnia psychologiczno-pedagogiczna, stanowisko: psycholog
Doskonalenie zawodowe, kursy, warsztaty:
– Kurs dla kandydatów na wychowawców placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej
– Muzykoterapia – I stopnia
– „Wszystkie drogi prowadzą do…” – komunikacji werbalnej i niewerbalnej jako filary psychoterapii
– Kurs Balinta
– Szkolenie – warsztat – Podstawy psychoterapii indywidualnej
– „Ciało i jego taniec – FLAMENCO” – warsztat somatoterapii
– Kurs podstaw języka migowego
-„Pobudzanie profesjonalistów do wspierania osób z zaburzeniami psychicznymi”
– „Współpraca z rodzicami w zakresie integralnego wychowania dziecka niesłyszącego” – Międzynarodowe Sympozjum Naukowe (Kalisz)
– Warsztat Kinezjologii Edukacyjnej Paula Dennisona I i II stopnia
– Certificate of Completion Brain Gim
– Jubileuszowa Konferencja w Krakowie – Hipnozy Ericksonowskiej i Psychoterapii
– Uczestnictwo w Integracyjnym Forum Młodzieżowym „Najlepiej Razem”
– Warsztat – „Techniki sugestywne” – wykorzystanie technik sugestywnych w pracy z chorym somatycznie
– Kurs stosowania i interpretacji WAIS-R (PL)
– Udział w obradach I Ogólnopolskiego Seminarium Naukowego: Media-Komunikacja: Zdrowie i Psychologia
– Warsztat Psychoedukacyjny dla Profesjonalistów „Szkoła dla rodziców i wychowawców, czyli jak mówić do dzieci, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”
– Wykład na Ogólnopolskim Sympozjum Naukowym: OBLICZA WSPÓŁCZESNEJ PSYCHOTERAPII
– I Ogólnopolskie Seminarium Naukowe "Media-Komunikacja: szanse i zagrożenia
– II Ogólnopolskie Seminarium Naukowe „Media-Komunikacja: szanse i zagrożenia”;
– Kurs: Seks niepełnosprawnych
– Podstawy komunikacji opartej na empatii – CTPB
– Warsztat na temat uważności – CTPB
– Trening interpersonalny -Terapeutica
– Szkolenie: Umiejętność stosowania i interpretacji Testu Drzewa
– Szkolenie dla biegłych sądowych od uzależnienia od alkoholu
– Terapia behawioralna dzieci z autyzmem
– Uprawnienia do stosowania testu Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 (SB5)
mgr Katarzyna Burzyńska
Szkoły:
1. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica w Pile – licencjat fizjoterapii
2. Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy – magister fizjoterapii Numer prawa wykonywania zawodu fizjoterapeuty – 53848
3. Wyższa Szkoła Humanistyczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie – Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
4. Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna – Przygotowanie pedagogiczne
Kursy:
1. Kinesiology taping – basic course
2. ETT-PED Elastyczny Taping Terapeutyczny w pediatrii (podejście Esther de Ru)
3.Kurs podstawowy koncepcji Proprioceptive Neuromuscular Facilitation (PNF1, PNF2 wg koncepcji M. Knott)
4. Suche igłowanie
mgr Sonia Siuchnińska
Ukończone szkoły:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego – Doradztwo zawodowe i personalne
Wyższa Szkoła Humanistyczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie- Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
Studium Kształcenia Kadr –III stopniowy kurs Terapii Behawioralnej
Kursy i szkolenia uzupełniające:
– Zespół Aspergera i Autyzm-czyli jak pracować z dzieckiem zagadką?
– Myślenie obrazami, czyli jak ułatwić dziecku z ASD rozumienie rzeczywistości?
– Zachowania trudne klasyfikacja i przyczyny.
– Zrozumieć autyzm- standardy diagnozy i postępowania terapeutycznego w całościowym zaburzeniu rozwoju ze spektrum autyzmu.
– Integracja Sensoryczna – Rola W Życiu Człowieka Od Poczęcia Do Starości
– Widzenie dzieci -rozwój, zaburzenia, ćwiczenia
– Optodysleksja i kolorowe maski
– W jaki sposób obserwować dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego
– Specyficzne trudności w uczeniu się-jak pracować z dzieckiem?
mgr Paulina Mróz
Kwalifikacje zawodowe: terapeuta, pedagog specjalny, tyflopedagog, terapeuta SI, specjalista z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Kilka słów o mnie: Swoją przygodę z pracą z dziećmi rozpoczęłam od ukończenia studiów z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Poszerzyłam też wtedy kwalifikacje o nauczanie języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Moje
zainteresowanie wzbudzała praca z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, dlatego rozpoczęłam studia na kierunku Pedagogika specjalna, gdzie uzyskałam tytuł magistra w specjalności Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością.
Ukończyłam kurs terapii behawioralnej I, II i III stopnia, studia na kierunku Tyflopedagogika oraz studia na kierunku Integracja sensoryczna- Terapia i diagnoza SI.
Szkolenia i warsztaty, w których brałam udział:
– Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci, Edukacja i terapia dziecka z Zespołem Aspergera,
– Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka- szansą na lepszy start,
– Jak dziecko z autyzmem postrzega świat? Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole, Jak wprowadzić dziecko z autyzmem do grupy rówieśniczej?
Aktualnie studiuję na kierunku Logopedia ogólna i kliniczna. Rozwój jest dla mnie bardzo ważny.
Praca z dziećmi daje mi ogromną satysfakcję, szczególnie wtedy, kiedy widać efekty naszych spotkań. Do każdego dziecka podchodzę indywidualnie, starając się wzbudzić jego zaufanie. Kieruję się konsekwencją w dążeniu do celu, pamiętając, że dobro dziecka jest najważniejsze.